Ons team

  • Willem Dieleman

    Willem Dieleman is de grondlegger van de onbedoelde kunst en tevens directeur en oprichter van het Museum voor Onbedoelde Kunst.

    Het Museum is voor hem een artistieke zoektocht die de vanzelfsprekendheid van waardebepaling en autoriteit in de kunstwereld kritisch bevraagt. Zijn werk speelt met onze neiging om gezag te vertrouwen en systemen te volgen. Hij neemt deze systemen en dynamiek op speelse wijze over om ze vervolgens te ontregelen. Willem daagt kijkers uit om opnieuw na te denken over wat waarde heeft en wie bepaalt wat waardevol is.

  • Gilad Bino Jr. Walvisch

    Gilad Bino Jr. Walvisch is de medeoprichter en boegbeeld van het Museum voor Onbedoelde Kunst.

    Net als zijn naamgenoot de walvis neemt Gilad je mee naar de diepten van betekenis en interpretatie, waar hij onverwachte schoonheid en collectieve verhalen naar boven brengt. Zijn aanpak combineert scherpzinnige observaties met een speelse nieuwsgierigheid, wat resulteert in kunstprojecten die zowel ontroeren als uitdagen. Onder zijn leiding heeft het MOK zich ontwikkeld tot een platform dat de grens tussen kunst en alledaagse werkelijkheid verkent, en de verbeeldingskracht stimuleert van iedereen die bereid is de sprong naar het onbekende te wagen.

  • Jamie Grant

    Jamie Grant is de onvergetelijke stem en visionaire ziel van het Museum voor Onbedoelde Kunst, waar haar veelzijdigheid als trainer, gids en actrice de grenzen tussen kunst, theater en educatie doet vervagen.

    Afgestudeerd aan de wereldberoemde Royal Academy of Dramatic Arts, waar ze met hoogste lof werd bekroond, heeft Jamie haar sporen verdiend op de internationale theaterpodia. Haar baanbrekende vertolkingen zijn geroemd met prestigieuze onderscheidingen, waaronder de felbegeerde nominatie voor de Laurence Olivier Award.

  • Kerstin Wit

    Kerstin Wit is hoofd educatie en verantwoordelijk voor het educatieve programma.

    Afgestudeerd aan de Reinwardt Academie is Kerstin terecht terecht gekomen bij het MOK om het MBO programma op te zetten. En met succes! Ze is de onmisbare kracht op de achtergrond.

  • Gido Steemers

    Na de filmacademy in Lodz heeft Gido Steemers zich gericht op het vastleggen van onbedoelde kunst en zich meester gemaakt in de kunst van het vertellen.

    Sinds 2024 werkt hij bij het MOK als hoofd senior content manager.

  • Stefanie van Leersum

    Stefanie van Leersum vertolkt de rol als waarnemend directeur en hoofdconservator van het MOK.

    Na het cum laude afronden van het wereldvermaarde Unintentional Art College in Cambridge, waar zij een PhD behaalde in Unintentional Art in Contemporary Social Contexts, heeft Stefanie van Leersum zich gevestigd als een pionier binnen een kunstvorm die zij zelf herdefinieerde. Haar werk wordt geprezen om de wijze waarop het het alledaagse verheft tot het sublieme, zonder ooit de pretentie te wekken intentioneel te zijn.

  • Andrew Lindqvist

    Andrew Lindqvist behaalde cum laude zijn doctoraat in Kunstgeschiedenis aan de University of Sydney, met een specialisatie in Ephemeral Art and Urban Interventions.

    Als multidisciplinair denker en cultureel strateeg heeft hij zijn sporen verdiend in zowel de academische wereld als de creatieve sector. Lindqvist is niet alleen een gerenommeerd kunsthistoricus, maar ook een veelgevraagd curator en auteur op het gebied van stedelijke kunstpraktijken en maatschappelijke esthetiek. Met publicaties zoals The Poetics of Public Spaces en zijn invloedrijke essays over de rol van kunst in het herdefiniëren van gemeenschapsidentiteiten, heeft hij de kunstwereld uitgedaagd om buiten traditionele grenzen te denken. Zijn unieke vermogen om complexe ideeën toegankelijk te maken, maakt hem een bruggenbouwer tussen academische theorie en artistieke praktijk.

  • Evi van den Brand

    Evi is educator en project manager bij het MOK.

    Evi van den Brand studeerde met hoogste onderscheiding af aan het gerenommeerde Institute for Pedagogical Innovation in Utrecht, waar ze haar PhD behaalde in Transformative Education in Contemporary Learning Environments. Als baanbrekend denker op het snijvlak van onderwijskunde en sociale impact heeft ze een reputatie opgebouwd als visionair in het herdefiniëren van leerprocessen.

    Haar onderzoek, dat de complexe relatie tussen leren, identiteit en maatschappelijke verandering blootlegt, wordt geprezen als zowel academisch briljant als praktisch toepasbaar. Haar werk inspireert een nieuwe generatie docenten en beleidsmakers wereldwijd.

  • Bram Nieuwenhuize

    CTO, IT’er, techbro en